سلام فسا

ساخت وبلاگ
پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در جمع کارکنان وظیفه منطقه سوم نبوت نداجا بیان داشت: کسی جرئت تجاوز به کشور ما را ندارد.

به گزارش سلام فسا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در جمع کارکنان وظیفه منطقه سوم نبوت نداجا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: شما کارکنان وظیفه سرمایه های گران قدر این نظام هستید؛ اگر چه نیروی دریایی ارتش یک نیروی تجهیزات محور است، ولی این تجهیزات نیاز به یک نیروی انسانی قوی دارد؛ که الحمدلله این نیروی انسانی قوی هم در بین کارکنان پایور و هم کارکنان وظیفه ما وجود دارد.

وی افزود: جایگاه کارکنان وظیفه در نیروی دریایی یک جایگاه ویژه است؛ چون کارکنان وظیفه جوان و شاداب هستند و این شادابی و جوانی باعث شور و نشاط و پیشرفت در کارهاست، و چون جوانان این شور و نشاط را منتقل می کنند، باعث بالا رفتن توان رزمی در یگان ها می شوند.

دریادار سیاری گفت: تا این روحیه وجود دارد توان ما بالاست و توان بالا باعث بازدارندگی است؛ لذا شما سربازان باید افتخار کنید که در این مقطع سنی در حال گذراندن خدمت مقدس سربازی هستید؛ پس هرچه که دارید را برای کشور، ملت و ناموس تان خرج کنید و این ذهنیت که سربازی بیگاری است را از خود دور کنید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: به دلیل آمادگی بالایی که داریم، کسی جرئت تجاوز به کشور ما را ندارد و این آمادگی به دلیل وجود شما عزیزان است؛ پس شرح وظایف خود را به خوبی یاد بگیرید و انجام بدهید و مسائل ایمانی و اعتقادی خود را تقویت کنید. در پایان از کارکنان وظیفه نمونه منطقه سوم نیروی دریایی ارتش تجلیل به عمل آمد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 119 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:40

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: مسئول روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت : بر اثر وقوع دو سانحه رانندگی در کمتر از چهار ساعت در محور فسا - داراب ۱۲ نفر مصدوم شدند.

به گزارش سلام فسا، یوسف علیپوریان سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عصر دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه پیکان بار در محور فسا داراب حد فاصل فرودگاه فسا دو نفر مجروح شدند.

وی همچنین گفت: برخورد دو دستگاه خودرو پراید و یک پیکان بار در حدفاصل سه راهی جلیان ۱۰ نفر را مصدوم کرد که با چهار دستگاه آمبولانس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر مصدومین به بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) فسا اعزام شدند.

سهراب صادقی رئیس پلیس راه فساعلت این تصادفات را در دست اقدام و بررسی اعلام کرد .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:24

به گزارش سلام فسا، به نقل از آدینه فسا نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه ی این هفته با حضور پر شور امت حزب الله به امامت آیة الله دکتر طهماسبی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

امام جمعه ی فسا در خطبه ی اول با توجه به در پیش بودن یازدهم شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر که به نام روز جوان نامگذاری شده است، با بیان روایتی در خصوص جوانی و ارزش آن گفت: جوانان سرمایه های بزرگ هر جامعه هستند که اگر باغبان های خوبی داشته باشند بهترین میوه ها را به بار می آورند. دوران جوانی یکی از باارزش ترین، متنوع ترین و پیچیده ترین چشم اندازهای زندگی می باشد. ایّام جوانی دوران درخشندگی و فروغ شور و هیجان، سرور و شادی، نشاط و امید و دوران قدرت و قوّت و کار و تلاش است. برای همین است که امام صادق علیه السلام در روایتی می فرماید: لستُ اُحبُّ أن أری الشبابَ منکم الّا غادیا في حالین إمّا عالما أو متعلّما، فإن لم یفعل فرّط، فإن فرّط ضیّع، و إن ضیّع أثم، و إن أثم سکن النار، یعنی: من دوست ندارم شما جوانان شیعه را ببینم مگر این که صبح کرده باشید در یکی از این دو حال: یا عالم باشید و یا به دنبال علم باشید. اگر جوان شیعی این کار را نکند، در زندگی اش کوتاهی کرده است، و اگر کوتاهی کند عمرش را ضایع کرده، و اگر عمرش را ضایع کند گناه کرده است، و کسی که گناهکار باشد ساکن آتش جهنم خواهد شد. (امالی طوسی صفحه ی ۳۰۳، حدیث ۶۰۴)

وی افزود: بنابر این، جوان باید شکوفا باشد، هم خود جوان ها باید تلاش کنند و هم دست اندرکارانِ امرِ جوانان. از مجلس دهم می خواهم که این کار غلطی که قبلا انجام شده و امور جوانان و ورزش با هم ادغام شده است را اصلاح کنند. مگر مشکل جوانان ما فقط ورزش است ؟ من با ورزش مخالف نیستیم، بلکه بنده معتقد و طرفدار جدی ورزش هستم. اما امروز مشکل مهم جوانان ما خطر بی هویتی است که آنها را تهدید میکند. مشکل جوانان ما بیکاری و ازدواج است، مشکل جوانان ما مسکن است. مسئولین باید به فکر جوانان، این سرمایه های بزرگ کشور باشند.

آیت الله طهماسبی درخطبه ی دوم به هفته ی هلال احمر اشاه کرد و گفت: امروز آخرین روز از هفته ی هلال احمر است. به همه ی زحمتکشان هلال مهربانی، این هفته را که مقارن شده است با اعیاد شعبانیه تبریک و تهنیت عرض می کنم. از خدمات و تلاش های شبانه روزی هلال احمر مخصوصا هلال احمر شهرستان فسا تقدیر و تشکر می کنم. جمعیت هلال احمر تشکلی از انسان های خیراندیش است که از خوبی و مهربانی لبریزند. خوبانی که سراسر وجودشان را عشق به نیکی و یاری کردن پر کرده است. امیرالمومنین علیه السلام احسان و نیکوکاری را سرشت خوبان برشمرده است و از آن به عنوان بهترین توشه ی آخرت نام برده است و فرمود: اساس ایمان به خدا، احسان به مردم است. جا دارد تشکر کنیم از کسانی که با نیک اندیشی و خیراندیشی وارد عرصه ی هلال احمر می شوند و برای رضای خدا کمک می کنند و هلال احمر را تقویت می کنند تا بتواند در موارد خاص به نیازمندان کمک کنند. حیطه ی کار هلال احمر فقط یک بخش و یک شهرستان نیست بلکه آن ها طبق اساسنامه، خودشان را موظف می دانند در هر گوشه ی از این دنیا نیازمندی دست یاری به طرف آنها دراز کرد کمکشان کنند.

دکتر طهماسبی در ادامه ی خطبه ها به ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شاعر پارسی گوی شیعه یعنی فردوسی می باشد. بعضی ها گمان می کنند که فردوسی غیر شیعه می باشد، لکن از جاهای مختلف کلمات نثر و نظم ایشان استفاده می شود که او شیعه است و از ارادتمندان به اهل بیت،

منم بنده ی اهلبیت نبی              سقاینده ی خاک پاک وصی
منم بنده ی هر دو تا رستخیز         اگر شه کند پیکرم ریز ریز
بر این زادم و هم بر این بگذرم        چنان دان که خاکِ پیِ حیدرم.

خطیب جمعه ی فسا با اشاره به ۲۵ اردیبهشت، نیمه ی ماه می، روز جهانی خانواده، گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، بیست و پنجم ذی الحجه روز نزول سوره ی هل اتی در حق بهترین خانواده ی دنیا یعنی خانواده ی علی و زهرا سلام الله علیهما به نام روز خانواده و نیز روز تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است. وی افزود: خانواده، برترین بنیان است. خانواده نهاد مقدسی است که در نزد خدای متعال از ارزش بالایی برخوردار است. خانواده اساس پیشرفت جامعه است. این جامعه ی کوچک اگر سالم باشد جامعه ی بزرگ هم سالم می ماند. اگر این جامعه ی کوچک بیمار باشد جامعه ی بزرگ هم بیمار است. امیدواریم با اتّکال به بهترین خانواده ی عالم یعنی حضرت علی و زهرا سلام الله علیهما زندگی خوب و سعادتمندانه ای برای خودمان رقم بزنیم. مردان به علی علیه السلام اقتدا کنند و زنان به زهرا سلام الله علیها اقتداکنند. سبک زندگی را باید از این ها یاد گرفت. مردان ما همسرداری را از علی علیه السلام باید یاد بگیرند. زنان ما هم باید شوهرداری را از زهرای مرضیه بیاموزند.

ایشان در ادامه به بیست و هفتم اردیبهشت ماه سالروز ارتحال ملکوتی مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه اشاره کرد و گفت: این عالم عارف فرزانه سراسر زندگی اش درس برای همگان بود.

امام جمعه ی فسا در ادامه ی خطبه ها به بیست و ششم اردیبهشت ماه روز نکبت یعنی روز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی اشاره کرد و گفت: این رژیم از ابتدا بنایش بر کشتار و قتل و جنایت و اشغال بوده است. فلسطینی ها را از خانه هایشان بیرون کردند و یهودی های خبیث را از سراسر دنیا آوردند در کشوری که خون فلسطینی ها را در آن جا ریختند و خانه برای یهودی ها به پا کردند. الان هم مردم مظلوم باریکه ی غزه را محاصره کرده اند و سازمان ملل و مجامع حقوق بشری هم سکوت کرده اند، و بدتر از آن ها رژیم های وابسطه ی عربی در مقابل این همه جنایت سکوت کرده اند، و یکی پس از دیگری دارند رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت می شناسند، و اگر هم تا کنون روابط پنهانی داشته اند کم کم دارند روابطشان را آشکار می کنند. امیدواریم خداوندِ یاور مظلومان، یاریگر مردم فلسطین باشد، و رژیم منحوس صهیونیستی را هر چه زودتر نابود بگرداند.

دکتر طهماسبی در ادامه با اشاره به بیست و نهم اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی گفت: مواریث فرهنگی ما باید مواظبت و مراقبت شود، چون میراث فرهنگی هر جامعه، هویت آن جامعه است.

ایشان با اشاره به سی ام اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت گفت: دشمنان ما سال های متمادی تلاش کردند روز به روز از جمعیت ما کم کنند تا به اهداف خودشان برسند اما مقام معظم رهبری متوجه این دسیسه شدند و به جد دستور دادند که جلوی این توطئه گرفته شود، و فرمودند: فرزند آوری مجاهدت بزرگی است.

امام جمعه ی فسا در ادامه ی خطبه ها به دیدار یکشنبه ی هفته ی گذشته فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار، رهبر فرزانه ی انقلاب، امنیت را موضوع درجه ی یک خواندند و با تاکید بر نظارت کامل و جدی مسئولان نیروی انتظامی در سلامت فکر و عمل و اخلاق کارکنان، و تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی، فرمودند: برنامه ها را بر عقل و منطق، عزم و اقتدار و قانونگرایی و عطوفت استوار کنید تا تصویری کاملا مطلوب از ناجا در ذهن مردم قدرشناس ترسیم شود. جا دارد از همه ی زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم. نیروی عزیز انتظامی بدانند که مردم همراهشان هستند تا ان شاءالله به وظایف خودشان عمل کنند.

صرفه جویی در مصرف آب و برق، و رعایت شؤونات در جشن های نیمه ی شعبان، آخرین نکته ای بود که خطیب جمعه ی فسا به آن اشاره نمود. وی گفت: نکند کسی با گذاشتن نوار موسیقی در این ایام، دل امام زمان را به درد بیاورد. هر کسی که می خواهد شادی کند نوارهای مداحی تهیه و پخش نماید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

به گزارش سلام فسا، مراسم بزرگداشت امامزاده اسماعیل(ع) فسا، همزمان با ایام ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) جمعه ۲۴ ارديبهشت همراه با قرائت دعای پرفیض ندبه با نوای کربلایی محمد صادق طاهری برگزار گردید.

این مراسم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فسا و با سخنرانی آیت الله ملک حسینی، نماینده محترم ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویر احمد در صحن آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع) فسا برگزار گردید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:وقتی کنارش روی یکی از صندلی های لابی هتل نجف نشستم، فکر نمی کردم اولین کسی باشد که بتوانم با او صحبت کنم. در طول دو روزی که با کاروان لبیک یاحسین ۴ به نجف آمده بودیم، هنوز به دلیل ناآشنا بودن و راحت نبودن جانبازان با من کسی حاضر به گفت و گو نشده بود. اما خانم حیدری، همسر جانباز بصیر حیدری به محض شروع صحبتم با او، با رویی گشاده و با کمال میل، اعلام آمادگی کرد که درباره زندگی اش با جانباز حیدری صحبت کند.
خانمی ساده و بی آلایش از شهر فسا در شیراز که در طول سفر بارها صحنه های زیبای غذا دادن او به همسرش را دیدیم و لذت بردیم... که این یکی از صحنه های بی نظیری بود که از ایثار و عشق یک همسر جانباز به نمایش گذاشته میشد. لباس هایش ساده بودند و با لهجه ای خاص، شیرین و صمیمی و خونگرم برایمان صحبت کرد.

جانباز حیدری نیز همچون همسر خود بود و هر گاه کسی با او صحبت می کرد با لبخند و مهربانی با او حرف میزد و برای همه دعا میکرد.

فاش نیوز: خانم حیدری! چند فرزند دارید؟

خانم حیدری: ۷ تا بچه داریم.

فاش نیوز: شما چند سالتان است؟

- من ۵۷ سالم است و خانه دار هستم.

فاش نیوز: حاج آقا چند سالشان است؟

- حاج آقا متولد ۱۳۲۴ است، تقریبا ۷۰ سالشان است.

فاش نیوز: چند سال است که با هم زندگی می کنید؟

- ما از سال ۵۰ تا الان.

فاش نیوز: از سال ۵۰ چه زندگی عمیقی دارید!

- من ۱۱ سالم بود که ازدواج کردم و در ۱۳ سالگی اولین زایمانم را داشتم. ما پسر عمو و دختر عمو هستیم.

فاش نیوز: پس پسر عمو و درختر عمو بودید! دوستشان داشتید؟

- آن زمان عشق مطرح نبود. من نسبت به ایشان حس عادی داشتم.

فاش نیوز: ایشان دوستتان داشتند؟

- خیلی.

فاش نیوز: از خودشان هم بپرسم؟

خانم: بپرسید.

... جانباز حیدری آرام در کنار ما نشسته و با حواسی جمع به حرف های من و همسرش گوش می دهد. وقتی از او سوال می کنم، سرش را به جهت صدای من برمی گرداند و با لبخند جواب می دهد.

فاش نیوز: آقای حیدری! با حاج خانم در مورد شما صحبت می کردیم حالا شما حاج خانم را بیشتر دوست دارید یا ایشان شما را؟

آقای حیدری: من آنقدر ایشان را دوست دارم که نهایت ندارد. من الان ۳۵ سال از مجروحیتم می گذرد ولی یک بار نشده است که عصبانی شوم و سر ایشان داد بزنم یا درگیر شوم و کار و بار خانه و همه چیز بر دوش خودشان بوده است.

فاش نیوز: خانم حیدری! گفتید خانه دار هستید. اگر شما در خانه بودید پس درآمدتان از کجا بوده است؟

- حاج آقا کارمند ذوب آهن بودند که مجروح شدند.

فاش نیوز: یعنی ایشان ۱۰ سال کار کرده بودند. بعد سال ۵۰ ازدواج کردید و ایشان سال ۶۰ مجروح شدند؟

- بله من ۲۱ سالم بود که ایشان مجروح شدند.

فاش نیوز: خب چه طور شد اولین باری که فهمیدید ایشان نابینا شده است؟

- ایشان در جبهه مجروح شده بودند. هم پایشان و هم گوششان تیر خورده بود و سه روز او را در بیمارستان بستری کردند و بعد ایشان را مرخص کردند. در تاریخ ۷/ ۹/۶۰ گفته بودند که مرخص هستید و به خانه بروید. ایشان وقتی شنیده بودند که در چزابه نیروهای عراقی پاتک زده اند گفتند که نمی شود که نروم و بدون اطلاع بقیه به خط مقدم رفته بودند و ۹ روز دیگر هم پاتک و درگیری و خلاصه جنگیده بودند که بالاخره تن به تن شده بودند. یعنی ۲ متر فاصله داشتند و ایشان آرپیچی زن بودند و هنگام زدن تک تیرانداز به آربیچی ایشان شلیک می کنند که در صورت ایشان منفجر می شود. اصلا زنده ماندن ایشان معجزه بود. بعد یک حالت بیهوشی داشتند که ایشان را به بیمارستان بردند.

در آن زمان ما اصفهان بودیم و اولین باری که حالشان جا آمده بود و از بیهوشی در آمده بودند که ساعت ۱۲ شب بود. ایستاده بودند به نماز شب خواندن. بعد تمام خبرنگاران دور ایشان جمع شده بودند و عکس می گرفتند. ایشان را به بیمارستان قائم مشهد برده بودند. بعد ایشان را به بیمارستان شهید فیاض بخش تهران منتقل کرده بودند. ۱۰ الی ۱۵ روز ما به دنبال ایشان می گشتیم. تمام سرد خانه ها و معراج شهدا را گشتیم و هیچ اطلاعی نداشتیم. چون هم رزمانشان هم گفتند ما هیچ اطلاعی نداریم.

برادرم فرمانده سپاه در فسا بود. ایشان به ستاد سراسر کشور زنگ زدند. آن موقع که موبایل نبود فقط به ستاد سراسر کشور زنگ زدند، که بعد گفتند یک همچین مجروحی در بیمارستان قائم مشهد بوده است که ایشان را به تهران منتقل کردیم که برادرم تماس گرفت و گفت شما نرو ، من می آیم با هم برویم که قبل از آمدن ایشان من رفتم.

در آن زمان من سه بچه ۹ ماهه ، ۴ ساله و ۶ ساله داشتم. وقتی به اتاق رفتم و دیدم که صورت ایشان چه شکلی شده است ایشان را نمی شناختم از بس که ترکش به صورتشان خورده بود، سیاه شده بود مانند چادر سیاه. گفتم که چشمانت چیزی شده است؟ گفت نه چشم هایم طوری نیست. فقط اطراف صورتم زخم است. مثلا می خواستند که من ناراحت نشوم. رفتم از دکترشان پرسیدم و ایشان گفتند که آقای حیدری ۹۹ درصد از بینایی شان را از دست داده اند. من خیلی ناراحت شدم. همین طوری که ایستاده بودم نشستم. همان موقع پسر چهارساله ام دستش را داخل آسانسوری که خراب بود کرد. یک پرستاری که عبور می کرد دستش را بیرون کشید و گفت که خانم الان دست بچه یتان قطع می شد. خیلی ناراحت بودم البته نه اینکه ناشکر باشم ولی خب خیلی سخت بود.

فاش نیوز: سخت قبول کردید؟

- خب سخت شده بود ، خب اطرافیان یک مقداری سرکوفت می زدند.

فاش نیوز: چرا می گفتند که از همدیگر جدا شوید؟

- خانواده ام می ترسیدند فکر می کردند که من ایشان را ترک می کنم ولی من نه.

فاش نیوز: به حاج آقا علاقه داشتید؟ از علاقه تان که کم نشد؟ فقط سخت بود؟

- بله.

فاش نیوز: پس ایشان کارمند ذوب آهن اصفهان بودند که بعد از مجروحیت باز نشسته شدند، درآمدتان همین است؟

- بله.

فاش نیوز: تمام سال ها همین بوده است؟

- بله.

فاش نیوز: خودتان چطور؟

- خانه دار بودم.

فاش نیوز: الان که بچه هایتان بزرگ شده اند چه شرایطی دارند؟

- بچه های من ماشاله با اینکه من تقریبا" دست تنها بودم اما همه تحصیلکرده و عالی هستند. بچه های بسیار مودب، باشعور و فهمیده. مثل پروانه دور من و پدرشان می گردند. تقریبا" همه زندگی را خودم گرداندم. همیشه همسرم هم به من مشورت میداد و با هم مشورت می کردیم و می کنیم اما بحث تحصیلات و ازدواج بچه ها همه به عهده خودم بود. و سعی کردم به بهترین نحو همسران فرزندانم را انتخاب کنم. به پول کسی نگاه نکردم. فقط به اخلاق و ایمانشان نگاه کردم و الحمدلله الان هم همه بچه هایم خوب اند.

فاش نیوز: وقتی بهتان گفتند اسمتان برای کربلا درآمده، چه حسی داشتید؟

- آرزویمان بود. خیلی خوشحال شدیم. الان هم که اینجا هستیم همه چیز خوب و عالی ست.

فاش نیوز:حرف دیگری ندارید؟

- نه ممنونم و از همه شما تشکر می کنم.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:58

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:رئیس اداره دامپزشكی شهرستان فسا گفت: در هنگام ذبح یك راس میش در كشتارگاه این شهرستان یك بره بدون سر از شكم این میش خارج شد.

به گزارش سلام فسا، فرزین سلیمانپور با بیان این که این بره حیات نداشت و فقط دارای دو گوش به صورت كامل بود افزود: علت این گونه نقص ها در دامها مادرزادی است و به ندرت این موارد دیده شده است.

وی ادامه داد : در یک سال گذشته تاکنون هیچ گونه موارد این چنینی در فسا مشاهده نشده است.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 114 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:49

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا:رئیس ارشاد فسا از برگزاری شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر «پسامهر» و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند جنوب کشور» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام فسا ،محمدکاظم رحمانی از برگزاری شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر «پسامهر» و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند جنوب کشور» در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این دو جشنواره در دو بخش مسابقه صحنه ای و بخش خیابانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته این دو جشنواره از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه برگزار شد افزود: هدف از برگزاری این جشنواره نگاه هنرمندان به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، رونق بخشی و تولید آثار نمایشی در استان فارس در قالب رقابت سازنده، تبادل افکار و اندیشه، معرفی و نقد آثار تولیده شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه فسا می تواند با داشتن ظرفیت های موجود در عرصه نمایش، تئاتر، اجرای تئاترهای صحنه ای و خیابانی، برپایی مستمر جشنواره و استقبال ۴۰هزار نفری مردم از تئاتر به عنوان یکی از قطب های تئاتر کشور مطرح شود.

وی عنوان کرد: در فراخوان تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور ۱۴ موضوع بیان شده است که اطمینان داریم هنرمندان با ارائه آثار در هریک از این زمینه ها می توانند در راستای تحقیق حقوق شهروندی گام های موثری بردارند. رحمانی با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری این جشنواره متعاقبا اعلام می شود ، خاطرنشان کرد: هنرمندان استان فارس و جنوب کشور می توانند متون نمایشی خود را در بخش صحنه ای در سه نسخه تا ۲۵ خردادماه و در بخش خیابانی به صورت لوح فشرده تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار معلم، طبقه فوقانی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا ارسال کنند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 114 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:49

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: پیکر پاک شهید سروان امرالله کاووسی از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان فسا تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش سلام فسا، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فسا در حاشیه این آیین تشییع به ایرنا اظهار داشت: شهید امرالله کاووسی از جانبازان و از جمعی نیروهای تیپ ۵۵ هوابرد شیراز پنجشنبه شب (بیست و سوم اردیبهشت) پس از تحمل ۳۶ سال درد و رنج ناشی از بیماری ندای حق را لبیک گفت و به خیل شهیدان پیوست.

عباس آبسالان افزود: شهید امرالله کاووسی در اسفند سال ۵۹ در جریان دفاع مقدس در منطقه عملیاتی جنوب در مصاف با دشمن از قسمت سر مجروح شد.

پیکر مطهر این جانبازاز میدان شهدای فسا تا گلزارشهدای امامزاده حسن (ع) این شهر بر روی دستان مردم و خانواده های شهدا تشییع و در قطعه ایثارگران در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 145 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:49

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: فرمانده انتظامي شهرستان فسا گفت: ماموران انتظامي سه نفر از افراد شرور مسلح را در منطقه ششده و قره بلاغ اين شهرستان دستگير كردند.

به گزارش دريافتي ايرنا از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس، سرهنگ علي شيبانيان بيان داشت: ماموران انتظامي در پي دريافت گزارشي مبني بر تيراندازي در منطقه قره بلاغ به اين محل اعزام شدند و با بررسي هايي كه صورت گرفت مشخص شد، دو نفر شرور مسلح پس از تهديد و اخاذي از يكي از اهالي منطقه او را با سلاح مجروح كرده و به سمت كوه هاي اطراف گريختند.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا افزود: متعاقب اين حادثه به دليل حساسيت موضوع اكيپي ويژه متشكل از ماموران پليس آگاهي و اطلاعات تشكيل و با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي پليس، محل اختفاي متهمان در كوه هاي اطراف منطقه قره بلاغ شناسايي و عمليات دستگيري آنها آغاز شد.

شيبانيان بيان كرد: در هنگام عمليات دستگيري، اشرار با مشاهده ماموران اقدام به تيراندازي به سوي آنها كردند اما در نهايت هر سه شرور به نام هاي 'ع – ق'، 'ج – ق' و 'م – ص' دستگير شدند و دو قبضه اسلحه و ۴ فشنگ مربوطه از آنها كشف و منطقه از وجود اين اشرار مسلح پاك شد.

وي اظهار داشت: عمليات دستگيري اين اشرار چندين ساعت به طول انجاميد و مردم منطقه ششده و قره بلاغ از اقدام قاطعانه و مقتدرانه پليس در اين مورد قدرداني كردند.

او گفت: نيروي انتظامي در برخورد با افرادي كه موجب نا امني در جامعه مي شوند از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد و به مخلان نظم و امنيت اجازه جولان نخواهد داد.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:23

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: یکی از اهالی روستای کاظم آباد فسا در تماس با آتش نشانی گزارشی مبنی بر وجود ۶ قلاده توله گرگ در باغشان داد.

به گزارش سلام فسا، مدیر عامل آتش نشانی شهرداری فسا گفت: در پی گزارش یکی از اهالی روستای کاظم آباد فسا مبنی بر وجود ۶ قلاده توله گرگ در باغشان و شکار حدود ۳۰ عدد مرغ و خروس توسط گرگ مادر در طی چند شب گذشته در این روستا، بلافاصله یگان امداد و نجات این آتش نشانی در محل حضور پیدا کردند و با بررسی های لازم و تحقیقات کارشناسی مشخص شد که توله ها از نوع گرگ وحشی بوده که به طور کامل سالم هستند.

نادر نوح پیشه ادامه داد: این توله ها به محل اداره محیط زیست شهرستان انتقال داده شدند و پس از تغذیه و بازتوانی، با همکاری اداره محیط زیست شهرستان برای پرورش و نگهداری و آزاد سازی مجدد در طبیعت در زیستگاه اصلی انتقال داده شدند.

سعید هرمزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا با تشکر از این خانواده و سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم در صورت وجود هر گونه تخلف زیست محیطی و مشاهده حیوانات وحشی در شهرستان مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان یا با شماره ۵۳۳۳۱۰۹۵ اطلاع دهند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:13

عکس: تصاویر ۱۳ستاره مازندرانی آسمان خان‌طومان

تصاویری که خواهید دید مردانی هستند اهل شمال که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) از دیار خویش هجرت کردند و در منطقه خان طومان سوریه حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:56

به گزارش سلام فسا، اولین نشست منتخبان مجلس دهم در همایش فرایند قانون‌گذاری و راهکارها صبح شنبه هجدهم اردیبهشت در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد. در این همایش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخنرانی کردند.

همچنین دومین روز نشست منتخبان مجلس دهم در همایش فرایند قانون‌گذاری و راهکارها صبح یکشنبه نوزدهم اردیبهشت در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد.

شامگاه شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) منتخبان مجلس دهم با حسن روحانی رئیس‌جمهوری دیدار کردند. انتخابات مجلس دهم در دو مرحله؛ هفتم اسفند ماه سال ۱۳۹۴ و دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

در ادامه تصاویر محمد جواد جمالی منتخب مردم فسا در مجلس دهم در همایش فرایند قانون گذاری و راهکارها و ضیافت دولت را مشاهده می نمائید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:12

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: ویژه نامه سوگ سیمرغ به مناسبت ششمین سالروز درگذشت استاد محمد بهمن بیگی ضمیمه روزنامه عصر مردم به مدیر مسئولی محمد عسلی و سردبیری بهار آقا شادمانی با همکاری اداره کل امور عشایر استان فارس، اداره امور عشایر شهرستان فسا و شرکت رایان شادمان منتشر گردید.

بهار آقا شادمانی سردبیر ویژه نامه عشایر ایل خمسه فارس در گفتگو با خبرنگار سلام فسا اظهار داشت: به زودی ویژه نامه عشایر ایل خمسه در راستای معرفی هرچه بیشتر آداب ، رسوم و فرهنگ عشایر خمسه منتشر می شود. که در راستای تحقق این مهم همکاری، همیاری و همراهی کلیه طوایف و تیره های عشایر بزرگ ایل خمسه و همه صاحب نظران و پژوهشکران را خواهانم.

لازم به ذکر است دفتر ویژه نامه عشایر ایل خمسه واقع در فسا، نبش چهارراه حافظ، مجتمع فارس، طبقه اول، شرکت رایان شادمان می باشد. علاقمندان می توانند نظرات،پیشنهادات و مطالب خود را به پست الکترونیکی: [email protected] ارسال و یا با شماره ۰۹۱۷۴۰۵۰۲۰۶ تماس حاصل فرمایند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:12

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: سرپرست فرمانداری ویژه فسا گفت: با درایتی که دولت اتخاذ کرده ،انتظار می رود که وضعیت تولید بهبود پیدا کند .

به گزارش سلام فسا، ابراهیم خرم در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به ریاست آیت الله طهماسبی امام جمعه فسا با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: تولیدات کوچک در شهرها و روستاها کمرنگ شده در حالی که شهرها و روستاهای کوچک ظرفیت بالقوه مناسبی برای تولیدات مهم دارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: همه ارگان ها باید با هم همکاری کنند تا موضوع اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی شود.

خرم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارهایی که در جامعه انجام می شودبرای مردم است و ما در برابر مردم مسئولیت داریم خاطر نشان کرد : فرهنگ و کشور در سرنوشت آن کشور دخیل و موثر است وکشور ما هم با پیشینه ای درخشان وتمدنی بزرگ ، می تواند با فرهنگ کار آمیختگی بیشتری پیدا کند تا با توسعه این فرهنگ ، خدمت بزرگی به مردم و پیشرفت کشور صورت پذیرد.

همچنین در این جلسه آیت الله طهماسبی امام جمعه نیز با انتقاد از نفت محور کردن اقتصاد ، بر نیاز ترمیم برنامه های کلان اقتصادی در سطح کشور تاکید کرد و تاسیس اتاق فکر وکارگاه های دانش بنیان را گاهی اساس در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست .

لازم به ذکر است که در ادامه سایر مسئولین بر بیان نظرات و پیشنهادی خود پرداختند که مواردی به تصویب رسید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:12

به گزارش سلام فسا؛ همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در استان و سایر مدیران و مقامات استان از وقف نامه حاج محمد حسن کاظمی شیرازی که بزرگترین وقف معاصر است رونمایی گردید.

ارزش املاک وقفی بیش از یک میلیارد ریال است که مهمترین نیت واقف صرف حمایت از آموزش و پژوهشگران و نخبگان و دانشجویان رشته های حقوق، شیمی، فیزیک، عمران، معماری، پزشکی و حوزه می باشد.

بر اساس وقف نامه مزبور مقرر گردیده است که پژوهشگاه  علمی تحقیقاتی حقوقی در راستای تحقیق و پژوهش  های علوم جنایی و حمایت مالی و علمی از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران ایرانی و  خارجی رشته حقوق کیفری که در خصوص موضوعات مختلف علوم جنایی جرم شناسی خصوصا سلامت مالی و اداری در دستگاه های دولتی و توسعه و ترویج سلامت اداری تحقیق و پژوهش نمایند.

همچنین مقرر گردیده است جهت رفاه سالمندان و دانشجویان اسایشگاه و خوابگاه تاسیس شود و علاوه بر آن آسایشگاهی برای بیماران و همراهان بیمار که از سایر شهرهای کشور برای درمان به شیراز مراجعه می کنند تاسیس شود.

در همین راستا بر اساس مفاد وقف نامه که مقرر گردیده همه ساله جایزه ویژه ای به نخبگان که تایفات یا اختراع موثری که مشکلی از جامعه را برطرف نماید اهدا گردد، جایزه ویژه نخبگان به حضرت آیت الله دکتر احمد بهشتی به خاطر تایف یازده جلد کتاب شرح نامه های نهج البلاغه و دکتر حسین نیک نهاد به خاطر ساخت داروی درمان مسمومیت های ناشی از قرص برنج اهد گردید.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:43

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ۸ نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان فارس به اداره تبدیل شدند.

به گزارش سلام فسا، به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار داشت: از ۲۹ شهرستان استان ۴ شهرستان دارای اداره هستند.

وی افزود: در حال حاضر و با پیگیری‌های به‌ عمل آمده ۸ دفتر نمایندگی در شهرستان‌های فارس شامل ممسنی، فسا، خرمبید، جهرم، سپیدان، داراب، آباده و شیراز به اداره ارتقاء یافتند.

به گفته امیری هم اکنون دفتر نمایندگی در ۲ شهرستان گراش و رستم نیز فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: با تبدیل دفتر نمایندگی‌های میراث فرهنگی به اداره روند فعالیت‌های این ادارات گستره‌تر شده و برنامه‌های تعریف شده سازمان با جدیت پیگیری واجرا می‌شود .

امیری گفت: برای نخستین بار در کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور شرایطی به وجود آمد که نمایندگی‌های شهرستان‌های فارس به اداره تبدیل شوند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:43

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: يك مقام قضايي شهرستان فسا گفت: با دستور دادستان عمومي انقلاب اسلامي فسا در بازرسي از يك حلقه چاه در اين شهرستان ۲۰۰ ليتر مشروبات الكلي كشف و ضبط شد.

به گزارش سلام فسا، وی كه خواست نامش اعلام نشود، شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: اين محموله در پي مسموميت سه نفر بر اثر استنشاق گاز در عمق اين چاه و عمليات امداد و نجات امدادگران آتش نشاني در روستاي كوشك قاضي شهرستان فسا كشف شد.

مسئول آتش نشاني فسا هم در اين باره گفت: سه نفر كه وارد عمق ۱۲ متري اين چاه شده بودند بر اثر استنشاق گاز دچار مسموميت شده بودند كه اهالي براي نجات آنان از آتش نشاني كمك خواستند.

نادر نوح پيشه، افزود: يكي از امدادگران آتش نشاني نيز در عمليات نجات اين افراد دچار مسموميت شد كه به همراه سه مصدوم اين حادثه به بيمارستان ولي عصر(عج) فسا انتقال يافت.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:43

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: فرماندهی انتظامی شهرستان فسا فارس از کشف یک فقره پرونده ایجاد مزاحمت توسط پلیس فتا در  شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام فسا؛ سرهنگ "علی شیبانیان" گفت: فرد جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان فسا مراجعه و شکایتی را علیه فردی ناشناس که از طریق نرم افزار شبکه اجتماعی بی تالک برای وی مزاحمت ایجاد کرده بود، مطرح کرد.وی ادامه داد: شاکی جوان پرونده بیان کرد مدت ۲ سال است که مزاحمت های این فرد ناشناس برای خانواده وی مشکلات زیادی را ایجاد نموده تا جایی که تصمیم به پیگیری آن کرده است.

سرهنگ شیبانیان افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی اظهارات شاکی و از طریق اقدامات فنی موقعیت مکانی متهم را در شبکه اجتماعی بی تالک شناسایی و هویت وی را مشخص کردند.

سرهنگ شیبانیان بیان کرد: پس از احضار متهم به پلیس فتا در تحقیقات، وی به جرم خود اقرار و اذعان کرد، به علت اینکه یکی از دوستانش وی را تحریک کرده که شوهرش با یکی از اقوام شاکی اختلاف دارد، تصمیم به این کار گرفته و سعی کرده است با این انگیزه شوم از خانواده شاکی انتقام بگیرد. وی اظهار کرد: متهم در مواجهه حضور با خانواده شاکی از دروغ های دوستش مطلع شد و از آنها طلب بخشش کرد.
فرماندهی انتظامی شهرستان فسا خاطر نشان کرد: بعضی از کاربران فضای مجازی با تصور اینکه شناسایی نمی شوند دست به این گونه اقدامات و با انگیزه انتقام جویی می زنند، در حالی که پلیس فتا همواره بیدار و هوشیار بوده و تخلف آنها را در فضای سایبری رصد خواهد کرد.

سرهنگ شیبانیان گفت: شاید این اشخاص اگر صحت موضوع را از طریق مشورت و صحبت با خانواده و یا فرد مقابل انجام دهند اینگونه مشکلات را شاهد نباشیم

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: انجام موفق عمل کم نظیر قلب باز بر روی بیمار ۷۶ ساله بدون استفاده از پمپ قلبی-ریوی، برای اولین بار در فسا صورت گرفت.

به گزارش سلام فسا؛ دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت : برای اولین بار در فسا یكی از کم نظیرترین اعمال قلب باز توسط تیم جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) صورت گرفت.

دکتر زراعتیان نژاد افزود : این عمل جراحی بر روی بیمار خانم ۷۶ ساله با برون ده قلبی ده درصد و کارایی پایین قلب به دلیل بازشدن عروق کرونر قلب و کاهش حجم بطن چپ (ونتریکولارو پلاستی) دچار ایست قلبی شده بود بصورت اورژانسی انجام گرفت و بیمار تحت عمل بای پاس عروق کرونری بدون استفاده از پمپ قلبی – ریوی قرار گرفت.

سرپرست گروه جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گفت : اين عمل معمولا به دليل پيچيدگي و احتمال خونريزي زياد با استفاده از پمپ قلبی و دستگاه هاي قلبي (ونتريكولار اسيست ديوايس) انجام مي گردد ولي در اين مركز اين بيمار بدون استفاده از دستگاه هاي كمك قلبي فوق با موفقیت انجام گرفت.

دکتر زراعتیان نژاد اظهار داشت : هم اکنون بیمار دوره بهبودی را پشت سر گذاشته و در شرایط بسیار خوبی می باشد.

گفتنی است در این عمل که با موفقیت در اتاق عمل جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا انجام گرفت تیمی مشتمل بر دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی جراح و سرپرست گروه ، آقای فرهاد خسروی مسؤول هماهنگی تیم جراحی ، دکترصادقی سرپرست گروه بیهوشی قلب و خانم آسوده مسؤول ای سی یو قلب حضور داشتند.

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28

جوان ۱۶ ساله فسایی بعد از درگیری لفظی با پدرش خود را به دار آویخت.

به گزارش سلام فسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته شاهدان، این جوان که دیروز برای خریدن موتور سیکلت با پدرش به نتیجه نرسید با تهدید کردن پدر خود مبنی بر خودکشی، پس از بیرون رفتن والدین خود، از این فرصت استفاده کرد و خود را به دار آویخت.

یک منبع آگاه حادثه را تائید کرد و گفت: علت حادثه در دست بررسی است .

سلام فسا...
ما را در سایت سلام فسا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار salamfasa بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:28